وبلاگ

گزنه گیاهی با خواص درمانی بیشمار

گیاه گزنه یک گیاه علفی است که نام علمی آن اورتیکا دیوئیکا است‌. برگ گزنه و ریشه گزنه خواص دارویی فراوانی دارد. برگ این گیاه به عنوان چای دم می‌شود که غنی از مواد مغذی است و خواص درمانی فراوانی دارد. همچنین برای استفاده موضعی از این گیاه می‌توان از روغن این گیاه استفاده کرد. تماس با برگ این گیاه تازه موجب ایجاد حساسیت می‌شود اما با استفاده از جوشانده این گیاه و استفاده از عصاره آن می‌توانید از خواص درمانی این گیاه دارویی بهره مند شوید. در ادامه به بررسی خواص درمانی این گیاه میپردازیم.

داروخانه گیاهی زجاج کلاب

شما میتوانید تمامی بیماری های خود را به سادگی در داروخانه گیاهی زجاج کلاب درمان کنید.
تمامی داروهای موجود در داروخانه گیاهی زجاج کلاب کاملا گیاهی است و هیچگونه عوارض جانبی ندارد.
داروخانه گیاهی زجاج کلاب حامی سلامتی شما عزیزان.

کمک به سلامت دستگاه ادراری

گزنه به دفع باکتری های مضر از دستگاه ادرار کمک می کند. این خاصیت برای افرادی که دارای بیماری ادرار هستند ، مانند هیپرپلازی خوش خیم پروستات مفید است.
طبق یک مطالعه در سال 2013 ، مردان مبتلا به BPH که عصاره این گیاه مصرف می کردند علائم بالینی کمتری نسبت به افرادی که مصرف نکردند داشتند.

درمان کمردرد با کمک گزنه

گزنه در طول تاریخ برای معالجه درد عضلات به ویژه درد آرتروز استفاده می شده است. چای یا دمنوش این گیاه همچنین التهاب و درد با آرتروز را کاهش می دهد.

کنترل قند

گزنه اثرات مثبت و نتیجه بخشی در کنترل سطح گلوکز خون دارد. استفاده از آن به پانکراس کمک می کند تا انسولین بیشتری تولید کند. انسولین، هورمونی است که قند خون را کاهش می دهد.
مصرف عصاره برگ این گیاه باعث کاهش گلوکز خون و A1C در گروهی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از انسولین و همچنین داروهای دیابت خوراکی استفاده می کنند، می شود.

کاهش التهاب

گزنه سرشار از مواد گیاهی به نام پلی فنول است. مروری بر تحقیقات در مورد پلی فنول ها حاکی از آن است، که این ترکیبات در پیشگیری و کنترل بیماری های مزمن التهابی مانند دیابت ، چاقی ، سرطان و بیماری های قلبی نقش داشته باشند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان با استفاده از گزنه

به طور خاص ، پلی فنول های موجود در عصاره گزنه، برای درمان سرطان پستان و سرطان پروستات مفید هستند. گیاهانی مانند این گیاه همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که بدن را از پیری و آسیب های سلولی محافظت می کنند.

افزایش سلامت زنان

یکی از مهمترین خواص گزنه کمک به سلامت زنان است. این گیاه می‌تواند علائم پیش از قاعدگیِ دردناکی مانند گرفتگی و نفخ شکم را کاهش دهد. همچنین به‌دلیل ایجاد انقباض در عروق می‌تواند خونریزی دوران قاعدگی را کم کند. این گیاه حالت‌های گذار را برای خانم‌هایی که در معرض یائسگی هستند راحت‌تر می‌کند و به‌عنوان ماده‌ای نیروبخش عمل می‌نماید، بنابراین تغییرات هورمونی در این دوره ناراحت‌کننده نخواهد بود

بهبود سیستم گردش خون توسط گزنه

ترکیب ویتامین C و آهن موجود در گزنه آن‌ را به یک محرک مناسب برای تولید سلول‌های قرمز تبدیل کرده است. ویتامین C جذب آهن در روده را افزایش می‌دهد و آهن یکی از ترکیبات مهم هموگلوبین است. با افزایش تعداد گلبول قرمز (RBC) و افزایش گردش خون، زخم‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابند و اندام‌های بدن اکسیژن ضروری برای تقویت سطح انرژی را راحت‌تر دریافت می‌کنند. به‌ همین‌ دلیل این گیاه اغلب برای رفع خستگی یا نوعی کم خونی که با ضعف عمومی عضلات، خستگی، مشکلات شناختی و سردرد تشخیص داده می‌شود، توصیه می‌شود.

خاصیت ضدالتهابی گزنه

ویژگی محرک گزنه سبب می‌شود که برای درمان انواع التهابات مؤثر باشد. یکی از مطالعاتی که در آلمان انجام شد، نشان داد که این گیاه می‌تواند آرتریت روماتوئید و درد مزمن عضلانی را درمان کند. علاوه‌بر این چای این گیاه یا مکمل گیاهی آن می‌توانند سبب درمان نقرس شوند.

داروخانه آنلاین زجاج کلاب

شما میتوانید تمامی داروهای گیاهی موردنیاز خود را به سادگی از داروخانه آنلاین زجاج کلاب خریداری کنید.
بخش دسته بندی درمانی داروخانه آنلاین زجاج کلاب به شما در خرید داروی مدنظرتان کمک میکند.
تمامی سفارشات شما از داروخانه آنلاین زجاج کلاب در کمتر از سه روز برای شما عزیزان ارسال میشود.
لطفت پیج رسمی داروخانه آنلاین ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *