وبلاگ

حنا گیاهی معروف با خواص درمانی بیشمار

حنا داروخانه گیاهی

گیاه حنا (Henna) گیاهی دارویی است که به‌خاطر خواص درمانی فراوان‌اش از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشته است. خواص این گیاه برای جلوگیری از ریزش مو، درمان بی خوابی و کاهش فشار خون بسیار موثر است. در این مقاله به بررسی خواص درمانی این گیاه میپردازیم.

داروخانه گیاهی زجاج کلاب

شما میتوانید تمامی بیماری های خود را به سادگی در داروخانه گیاهی زجاج کلاب درمان کنید.
تمامی داروهای گیاهی موجود در داروخانه گیاهی زجاج کلاب کاملا گیاهی است و هیچگونه عوارض جانبی ندارد.
داروخانه گیاهی زجاج کلاب حامی سلامتی شما عزیزان.

جلوگیری از عفونت پوست

یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص این گیاه برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط این گیاه و استفاده از این خواص این گیاه تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد.

کمک حنا به مشکلات کبد

از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. این گیاه به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست این گیاه در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد.

درمان اگزما

برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورت ضماد استفاده نمایید.

فواید ریشه حنا

برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده می شود.

خواص ضد درد

حنا می تواند التهابی که منجر به درد می شود را کاهش بخشد، شما می توانید در مناطق آسیب دیده پوستتان، از حنا به عنوان مسکن ضعیف استفاده کنید. اگر شما آلرژی و یا تمایل به استفاده از انواع دارو ندارید، حتما از حنا و خواص این گیاه استفاده کنید و علاوه بر آنها این گیاه یک ماده طبیعی است که مزیت خاص آن محسوب می شود.

رفع جوش‌های دهان

یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده این گیاه را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

جلوگیری از بیدزدگی توسط حنا

یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ گیاه در لابه لای لباسهای خود از بید زدگی لباس جلو گیری می کنید.

تب بر

برمبنای سنت آیورودا، حنا در پایین آوردن تب بسیار مؤثر است. افزایش دمای بدن به‌عنوان نشانه‌ی یک بیماری مستقل، ممکن است به اندام‌‌های بدن و عملکرد آنها آسیب برساند. بنابراین کاهش دمای کلی بدن، مهم است. این گیاه این کار را با افزایش تعریق یا خنک‌کردن بدن انجام می‌دهد.

حنا تسکین‌دهنده‌ سردرد

آب گیاه حنا معمولا خیلی اثرگذار نیست، اما تماس مستقیم آن با پوست، باعث درمان سردرد است. خاصیت ضدالتهابی این گیاه باعث تنظیم فشار خون و افزایش جریان خون در مویرگ‌ها می‌شود.

مراقبت از پوست و مو

دلیل اینکه چرا مردم سنتی از حنا استفاده می کنند تا موها، ناخن ها و قسمت های بدن خود را رنگ کنند، نه تنها به این خاطر که رنگ عالی دارد. بلکه چون برگ های این گیاه همچنین حاوی برخی ویژگی های شگفت انگیز برای مراقبت از مو و پوست هستند. برگ های این گیاه می توانند برخی از شرایط مو مانند ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر را درمان کنند.

در حالی که برای مراقبت از پوست، برگ های حنا می توانند چندین بیماری از جمله اگزما را به خاطر خواص ضد قارچی درمان کنند. می توانید فواید شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست را با این گیاه برای نتیجه قابل توجه ترکیب کنید.

کاهش علائم سندروم قبل از قاعدگی

به خاطر خواص ضد التهابی، برگ های حنا نیز می توانند برای کاهش درد در طول سندروم قبل از قاعدگی مورد استفاده است . این روش بیش از قرن در روش درمانی مورد استفاده قرار گرفته است . بخشی از فواید سلامتی گیاهان هندی است که معمولا به عنوان بخشی از درمان خانگی به کار می رود.

خواص ضد میکروبی حنا

برگ های حنا در حقیقت نه تنها ضد باکتری هستند، بلکه حاوی اثرات ضد قارچی و ضد ویروسی هستند. بنابراین برگ های این گیاه برای درمان گلو درد و تب مؤثر هستند. همانطور که دراین 2 مورد اشاره شد، خواص ضد قارچ یافت شده در برگ های این گیاه نیز درمان چندین بیماری پوستی مؤثر است.

حنا منبع عالی ویژگی های قابض

ویژگی های قابض نیز تاثیر مشابهی بر روی پوست دارند. براساس برخی مطالعات تحقیقاتی نشان می دهند، میزان قابل توجهی از ویژگی های قابض که در حنا یافت می شوند و به افراد برای حفظ پوست سالم آنها کمک می کنند.

ضد پیری طبیعی

حنا همچنین خاصیت ضد پیری دارد . خواص ضد پیری برای بهبود قابلیت کشش پوست و برای جلوگیری از چروک زودرس و کاهش علائم پیری را دارد. علاوه بر این برگ های این گیاه برای پوست، با ترکیب ضد قارچ و ضد باکتری کاملا عالی هستند.

داروخانه آنلاین زجاج کلاب

شما میتوانید تمامی داروهای گیاهی خود را به سادگی از داروخانه آنلاین زجاج کلاب خریداری کنید.
بخش دسته بندی درمانی داروخانه آنلاین زجاج کلاب به شما در خرید داروی مدنظرتان کمک میکند.
تمامی سفارشات شما از داروخانه آنلاین زجاج کلاب در کمتر از سه روز برای شما عزیزان ارسال میشود.
لطفا پیج رسمی داروخانه آنلاین ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *