دسته‌بندی نشده

درد آرتروز بدن

درد آرتروز چیست

آرتروز از بیماری‌های شایعی است که به‌ویژه، در سنین بالای ۵۰ سال در زنان و مردان رخ می‌دهد. این وضعیت باعث درد، سفتی و التهاب مفاصل می‌شود.درد مفاصل بیماری پیش‌رونده و آزار دهنده‌ای است که در فعالیت‌های روزانه فرد اختلال ایجاد می‌کند و به مرور توانایی حرکت او را کاهش می‌دهد.احتمال بروز این بیماری در مفصل زانو و مفصل مچ دست بیشتر از سایر مفاصل بدن است. درد مفصل‌‌ها گاهی به‌قدری شدید می‌شود که بیمار نمی‌تواند بخوابد و مدام در حال ماساژ مفصل آسیب دیده است.

انتهای استخوان‌های مفاصل بدن، با ماده‌ای لغزنده به نام غضروف پوشیده شده است. این ماده وظیفه دارد که با کم‌کردن مقدار اصطکاک بین دو سر استخوان، فرآیند‌های حرکتی بدن را آسان‌تر، سریع‌تر و بدون درد کند.این غضروف در اثر کهولت سن، خودالتهابی، عفونت و سایر موارد فرسوده می‌شود. چنین روندی باعث ساییدگی دو سر استخوان‌ها روی یکدیگر و ابتلا به بیماری آرتروز می‌شود. التهاب و درد در نواحی مختلفی از بدن رخ می‌دهد. گاهی درد زانو هم نوعی از آرتروز است.

انواع آرتروز

آرتروز اولیه (شایع‌ترین نوع آرتروز است. این بیماری با عبور از سن ۴۰سالگی خود را نشان می‌دهد. در اصل، سن، اصلی‌ترین عامل در از بین‌رفتن تدریجی غضروف موجود در مفاصل و ایجاد ساییدگی در دو سر استخوان است.)

آرتروز ثانویه (در اثر وضعیت نامناسب فیزیک بدن ایجاد می‌شود و نواحی زیرین غضروف را تغییر می‌دهد.)

آرتروز التهابی (این آرتروز به دلیل ایجاد انحراف در سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد. سیستم ایمنی سالم با فعال‌کردن التهاب درونی به سراغ مقابله با عوامل خارجی مثل عفونت‌ها و ویروس‌ها می‌رود.)

آرتروز عفونی (آرتروز عفونی زمانی ایجاد می‌شود که میکروب‌ها به نواحی درونی مفاصل راه پیدا می‌کنند.ورود میکروب‌ها به درون مفاصل می‌تواند از طریق راه‌های مختلفی اتفاق بیافتد.)

آرتروز در کودکان (این نوع آرتروز در گروه آرتروز‌های خودالتهابی قرار می‌گیرد و باعث ایجاد درد و تورم‌های شدید در مفاصل کودکان و نوجوانان می‌شود.)

علائم آرتروز

  • شکستگی در استخوان‌های اطراف مفصل
  • کم کاری تیروئید
  • درد مفاصل قبل یا بعد از انجام فعالیت‌های طولانی
  • ایجاد محدودیت در دامنه حرکات
  • تغییر و التهاب خفیف پوست
  • نقرس و روماتیسمی
  • سرطان خون 
  • سفت‌شدن مفاصل بعد از استراحت‌های طولانی
  • بیماری بی‌حرکتی بزرگسالان
  • آرتریت روماتوئید جوانان

روش های درمان

  1. درمان دارویی درد مفاصل
  2. درمان خوراکی
  3. ماساژ و ورزش
  4. درمان گیاهی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم 

هنگام بروز دردهای ناگهانی و شدید مفاصل لازم است فورا به پزشک مراجعه شود تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرد.

سلامت استخوان‌ها و مفاصل زندگی ما را شیرین‌تر می‌کنند چون جزو اجزای حیاتی بدن ما محسوب می‌شوند که تمام اعمال روزانه ما به سلامت آن‌ها وابسته است.

داروخانه گیاهی زجاج کلاب

شما میتوانید تمامی بیماری های خود را به سادگی در داروخانه گیاهی زجاج کلاب درمان کنید. تمامی داروهای موجود در داروخانه گیاهی زجاج کلاب کاملا گیاهی است و هیچگونه عوارض جانبی ندارد. داروخانه گیاهی زجاج کلاب حامی سلامتی شما عزیزان.شما میتوانید تمامی داروهای گیاهی موردنیاز خود را به سادگی از داروخانه آنلاین زجاج کلاب خریداری کنید. بخش دسته بندی درمانی داروخانه آنلاین زجاج کلاب به شما در خرید داروی مدنظرتان کمک میکند. تمامی سفارشات شما از داروخانه آنلاین زجاج کلاب در کمتر از سه روز برای شما عزیزان ارسال میشود. لطفا پیج رسمی داروخانه آنلاین ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

قرص زد-تریکوم Z-TRICUM

قرص زد تریکوم کاملا گیاهی و دارای خواص درمانی بالایی میباشد بدلیل ترکیبات ضد التهاب و مسکن و آنتی اکسیدانی.برای درمان کم کاری تیروئید،کاهش درد های مفصلی و التهاب مفاصل موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *