وبلاگ

انجیر با خواص درمانی

فواید انجیر با خواص درمانی 

در این مقاله قصد داریم درباره فواید انجیر و خواص درمانی ان و نکات مهم مصرف آن مطالبی را به شما عزیزان ارائه کنیم. انجیر میوه ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید و مغذی است. با وجود مقادیر زیادی از مواد معدنی و مغذی، یک انتخاب مناسب برای محافظت از بدن در برابر انواع بیماری‌ها و همین‌طور کاهش وزن است.این میوه در ابتدا درختی خودرو و کوهی به شمار می‌رفته است، اما بعد از کشف میوه آن، افراد شروع به کشت آن کردند. انجیر میوه‌ای است که اصالت ان از خاورمیانه است . کشورهایی چون ترکیه، ایران؛ مصر، مراکش و الجزایر از جمله بزرگترین تولیدکنندگان انجیر در دنیا هستند و هرساله با صادرات آن، سرمایه‌ای عظیمی را برای کشور، به ارمغان می‌آورند. این میوه در ابتدا درختی خودرو و کوهی به شمار می‌رفته است، اما بعد از کشف میوه آن، افراد شروع به کشت آن کردند.

 کاربرد انجیر

امروزه از این میوه می‌توان در هر چیزی و به هر صورتی استفاده کرد. کیک، شیرینی، پای، مربا، مارمالاد، شیره، شربت، سالاد، ترشی، به صورت خشک، به صورت تر، به عنوان طعم دهنده، به عنوان شربت دارویی و هزاران هزار کاربرد و استفاده دیگر. حتی برگ درخت نهال انجیر میوه خود دارای خواص بسیار است و می‌توان از آن به عنوان دمنوش و برای درمان مشکلات بسیار و حتی حفظ سلامت پوست و مو استفاده کرد.

طبع انجیر

این میوه چه به‌صورت تازه و چه خشک دارای طبعی گرم و تر است.کسانی که دارای مزاج سرد و خشک هستند بهتر است انجیر تازه یا خشک شده را به مدت چند ساعت در گلاب یا آب خیسانده و سپس مصرف نمایند. اما برای افرادی که مزاج سرد و تر دارند توصیه می‌شود از انجیر خشک استفاده کنند تا تری مزاج آن‌ها بیشتر نشود.

خواص انجیر

  • بهبود سلامت گوارش و قلب
  • تقویت سیستم بدنی
  • کاهش کلسترول
  • درمان جوش و اکنه
  • جوان سازی پوست
  • مفید برای بیماری دیابت
  • درمان کم خونی
  • چلوگیری از سرطان پستان
  • درمان ریزش و شوره سر
  • تقویت حافظه

انواع انجیرها

  • انجیر سیاه

دارای پوست سیاه و داخل صورتی رنگ است. آنها فوق العاده شیرین هستند. برای خوردن به عنوان یک دسر و یا مخلوط کردن در کیک یا دستور العمل کوکی برای افزایش طعم مناسب هستند.

  • انجیر آدریاتیک 

دارای پوست سبز روشن هستند و در داخل آن صورتی است. آنها نیز به عنوان انجیر سفید نامیده می شوند زیرا بسیار سبک هستند. آنها بسیار شیرین هستند و می توانند به عنوان یک دسر ساده میوه مصرف شود.

  • انجیر ترکی قهوه ای

 دارای پوست بنفش و گوشت قرمز است. عطر و طعم آنها ملایم و شیرین تر از انواع دیگر انجیرها است. آنها را در سالاد مصرف می کنند.

  • انجیر کادوتا

گوشت بنفش رنگ و پوستی سبز رنگ دارند. آنها در میان تمام گونه کمترین شیرینی را دارند.

  • انجیر کالیمیرنا 

در خارج سبز مایل به زرد است و داخل آن، کهربایی است. آنها در مقایسه با انواع دیگری از انجیر بزرگتر هستند و عطر و طعم منحصر به فرد و قوی دارند.

احتیاط و عوارض بیش از حد انجیر

  1. هرگز انجیر کال مصرف نکنید،آنها لاتکس سفید را تولید می کنند که حاوی ترکیبات فوکووماریس و (5-MOP) است که می تواند حساسیت شدید در اطراف دهان و لب را ایجاد کند، که می تواند به سرعت به سایر قسمت های بدن گسترش یابد.
  2. باید بدانید که استفاده افراطی از این میوه، ممکن است موجب اسهال و استفراغ شود، به علاوه، ممکن است واکنش‌های آلرژیک یا خارش و التهاب نیز به همراه داشته باشد.
  3.  همچنین مصرف آن می‌تواند باعث کاهش وزن نیز شود. با این‌حال باید حد اعتدال را رعایت کرده و از خوردن بیش از حد آن پرهیز کنید تا درگیر عوارض این میوه نشوید
 

داروخانه گیاهی زجاج کلاب

شما میتوانید تمامی بیماری های خود را به سادگی در داروخانه گیاهی زجاج کلاب درمان کنید. تمامی داروهای موجود در داروخانه گیاهی زجاج کلاب کاملا گیاهی است و هیچگونه عوارض جانبی ندارد. داروخانه گیاهی زجاج کلاب حامی سلامتی شما عزیزان.شما میتوانید تمامی داروهای گیاهی موردنیاز خود را به سادگی از داروخانه آنلاین زجاج کلاب خریداری کنید. بخش دسته بندی درمانی داروخانه آنلاین زجاج کلاب به شما در خرید داروی مدنظرتان کمک میکند. تمامی سفارشات شما از داروخانه آنلاین زجاج کلاب در کمتر از سه روز برای شما عزیزان ارسال میشود. لطفا پیج رسمی داروخانه آنلاین ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *